متخصص باشیم

فایل های تخصصی را از ما بخواهید

متخصص باشیم

فایل های تخصصی را از ما بخواهید

دانلود مقاله چربی

دانلود مقاله چربی

دانلود مقاله چربی - ‏1 ‏چربی ‏چربیها ‏نیز مانند ‏مواد ‏قندی و نشاسته‌ای ‏در بدن تولید حرارت می‌کنند. چربیها در حرارت معمولی جامد ‏هستند. آن دسته ...

(چربی)


مقاله حاضر با عنوان (چربی) میباشد. این تحقیق با گرایش (فنی و مهندسی - مهندسی شیمی) در (13) صفحه با فرمت word (..doc)(قابل ویرایش) نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد.


 


‏1


‏چربی


‏چربیها ‏نیز مانند ‏مواد ‏قندی و نشاسته‌ای ‏در بدن تولید حرارت می‌کنند. چربیها در حرارت معمولی جامد ‏هستند. آن دسته از چربیها که در حرارت معمولی مایع می‌باشند، به نام ‏روغن ‏شناخته می‌شوند. ‏از سوی دیگر چربیها استرهای اسیدهای کربوکسلیک با زنجیر طولانی می‌باشند. چربیها و ‏روغنها و مومهایی که در طبیعت یافت می‌شوند، حاوی ‏استرهایی ‏با ‏جرم مولکولی ‏بالا می‌باشند که به ‏لیپید ‏نیز معروفند.


‏دید کلی


‏چربیها خاصیت انرژی زایی فراوان دارند و هر گرم از آنها 9 ‏کالری ‏انرژی ‏ایجاد می‌کند. از این رو مصرف چربیها برای ایجاد حرارت ضروری می باشد. چربیها دارای ‏اسیدهای چرب لازم برای بدن می‌باشند و ناقل ویتامینهای محلول در چربی نیز هستند. به ‏علاوه وجود چربیها در رژیم غذایی کودکان که در حال رشد می باشند حائز اهمیت است. ‏همچنین جوانان و کسانی که کارهای بدنی سنگین انجام می دهند نیاز بیشتری به چربی ‏دارند. چربیها در ساختمان غشا یاخته دخالت داشته و در قابلیت نفوذ پذیری ‏غشای سلول ‏اهمیت دارند. چربیها به دو صورت ‏مشاهده می‌شوند:


‏چربیهای مرئی: ‏مثل چربی موجود در ‏کره ‏، ‏دنبه ‏، و ‏روغنهای گیاهی


‏چربیهای نامرئی: ‏مثل چربی موجود در ‏شیر ‏، ‏زرده ‏تخم مرغ ‏، ‏گردو ‏، ‏بادام ‏و ... .


‏در زیر دسته‌های عمده چربیها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

تست اول

دانلود فایل

تایپایران - مرکز تخصصی تایپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد