متخصص باشیم

فایل های تخصصی را از ما بخواهید

متخصص باشیم

فایل های تخصصی را از ما بخواهید

برآورد آب خاکستری و امکان سنجی بازیابی

برآورد آب خاکستری و امکان سنجی بازیابی

امروزه استفاده مجدد از پساب  و تصفیه فاضلاب جهت توسعه کشاورزی و فضای سبز دارای اهمیت بسیاری است. علاوه بر این به دلیل گسترش روز افزن جمعیت و نیاز ابی،  منابع آبی در دسترس روز به روز محدود تر می شود. شهر بجنورد در منطقه کوهستانی با متوسط بارش سالانه 300 میلی متر  قرار دارد و منبع تامین منابع شرب و کشاورزی این شهر منابع محدود زیر زمینی است بازیابی پساب، آب خاکستری به عنوان یک گزینه مناسب امروزه مورد توجه قرار گرفته است . در حال حاضر در ایران آب مصرفی ساختمان ها تا حد شرب تصفیه می شود. و این امر باعث افزایش تمام شده قیمت آب می شود. در حالیکه کیفیت مورد نیاز آب مورد استفاده در آبیاری باغچه و توالت ها  کمتر از آب شرب است.

مواد و روش ها: در این مطالعه آب  خاکستری  شهر بجنورد برآورد شده و جنبه های فنی بازیابی آن بررسی شد. با توجه به فقدان رهنمود های قابل استناد و نیز گزارشات فنی رسمی در این مطالعه از مطالعات سایر کشورهای مشابه استفاده شد. و بر مبنای آن مقدار آب خاکستری قابل بازیابی محاسبه شد.

نتایج: برآورد انجام شده نشان داد که بازیابی کلی آب خاکستری در شهر بجنورد باعث صرفه جویی هفت میلیون متر مکعب آب می شود. قیمت ریالی این مقدار بر مبنای آب بهای اعلام شده در سال 89 معادل 19 میلیارد ریال است.


برآورد آب خاکستری و امکان سنجی بازیابی تایپایران - مرکز تخصصی تایپ

خرید و فروش فایل

برآورد آب خاکستری و امکان سنجی بازیابی 

دانلود فایل

متخصص باشیم

https://sabzbana.blogsky.com
تست اول

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد